BLOGGTRÄFF MED GOODPR

emiran_201403022294 emiran_201403022302 emiran_201403022303emiran_201403022300

Igår var jag bjuden på bloggträff med goodpr som har hand om bland annat OPI, Vision Haircare, Sola By Vision Haircare, Nashi &  Toms Pingvin. Sagt och gjort tog jag en liten avstickare till Stockholm mitt i all inför-semester-panik och hade en riktigt trevlig kväll med många välbekanta ansikten och en del nya.

Det bjöds på vin, bubbelvatten, frukt och MÄNGDER med sötsaker från Toms Pingvin på Clarion Hotel Sign. Jag hade sällskap av Aida som jag mötte upp innan vi rörde oss mot hotellet.

emiran_201403022305 emiran_201403022307

Ulrica presenterar höstens kommande kollektioner

emiran_201403022296

Höstens nya DS-lack

Ulrica presenterade kommande kollektioner med OPI och först ut i blickfånget var naturligtvis årets höstkollektion Nordic, inspirerad av just norden. Kollektionen består av 12 lack i olika finish och har alla namn inspirerade av vår sköna nord. Det kommer även släppas ett minikit om fyra miniflaskor för den som inte vill ha alla lacken hemma.

Senare i höst, rättare sagt i Oktober, släpps två minikollektioner vi verkligen måste hålla utkik efter! För första gången på länge lanseras årets Halloween-kollektion även här i Sverige. Kollektionen är i år signerat ett samarbete med Snoopy och består av fyra lack – två kräm och två glitter med svart bas – och syns längst ner på mittenbilden. SÅ FINA! I oktober kommer även OPI släppa en minikollektion till fördel för Rosa bandet bestående av två lack: ett rosa krämlack ur ordinarie sortiment och ett nytt läckert mjölkfärgat lack med rosa glitter.

Nu till hösten är det även dags för ett nytt släpp av OPI’s omtalade DS-lack, en lite mer exklusiv serie som bara säljs på ett fåtal salonger och återförsäljare i landet. Det som skiljer dessa lack från ordinarie sortiment är att de innehåller ett diamantpulver – vilket ger den holografiska och djupa 3d-effekten – och därför har ett pris på 265 SEK per lack. Ds-lacken släpps två gånger årligen: två lack på våren och två på hösten.

Utöver nyhetssläppen pratade Ulrica även gott om ordinarie sortiment och då en del om OPI’s mer vårdande basprodukter som (i alla fall jag) ibland glömmer bort. Bland annat har de sina gudomliga Avo-Juice som verkar med dunder och brak för ledsna händer och diamantfilen som alla naglar vill bli hanterade med. Vi fick även veta att det kommer ske en liten prishöjning framöver, så OPI’s ordinarie nagellack kommer hamna på ett ca-pris på 155 SEK istället för nuvarande 150 SEK. Så fick vi höra lite om årets julkollektion, men det är en HELT annan historia!

emiran_201403022310 emiran_201403022297

Jovana presenterade och pratade om det Italienska hårvårdsmärket Nashi som eftersträvar en produktion av produkter som är så skonsamma mot miljön  – och håret – som möjligt. Det som gör Nashi all fab and so on är att deras produkter innehåller Arganolja och Linfröolja som vårdar och omhuldar håret för att få det att må bättre. Bland annat friskades våra minnen upp ang. redan existerande sortiment (torroljan är amazing!) och avslöjade även att det kommer lanseras en stylingserie om 7 nya produkter framöver.

emiran_201403022311 emiran_201403022299

Jovana representerar även det svenska märket Vision Haircare och uppdaterade oss lite om hur det ser ut hos dem i kommande tider. Det som är kalas med VH är att det produceras här i Sverige och att det inte behöver transporteras milslångt för att komma hit och ut till kund. De flesta av produkterna som presenterades är sådant som vi sett tidigare, men det var trevligt att friska upp minnet lite och dessutom få höra lite gott om märket.

Deras Spray Wax ska tydligen vara en höjdare på frizzigt hår och Quickfixsom finns för både mörkt och ljus hår – ska vara kanon om man behöver en snabb och effektiv uppfräschning när det inte finns tid för dusch. Utöver detta kunde Jovana informera oss om att det kommer lanseras en herrserie inom kort, mer info än så har jag inte men jag tror inte att det dröjer speciellt länge innan vi får veta mer.

Jag fick även upp ögonen för SOLA By Vision Haircare, en solvårdsserie  – eller rättare sagt solskydd på mousse(?) – som finns i SPF 30 och SPF 50 och kommer i behållare på 250 ml och har ett rekommenderat pris på 199 SEK. Jag som behöver solskydd högt som attan blev väldigt nöjd med att se att det fanns SPF 50, tummen upp!

emiran_201403022295emiran_201403022298emiran_201403022312

Mitt fina sällskap!

Jag hade en riktigt fin kväll igår och det var nästan lite vemodigt att gå mot cityterminalen när det var dags för hemgång. Den här gången kunde jag stanna betydligt längre än förra gången och oj vad roligt det var! Jag tycker alltid att det är lika kul att träffa andra tjejer som är intresserade av samma saker som en själv och att man kan prata nagellack tills man blir snurrig i huvudet utan att någon tycker att man är helt bananas.

Goodpr, Ulrica & Jovana, hade som vanligt gjort ett alldeles fantastiskt jobb för att få oss att känna oss välkomna och vi överöstes av godsaker och förfriskningar hela kvällen. Det är alltid roligt att träffa de man annars bara har mailkontakt med och det är kul att faktiskt kunna återkoppla produkter man testat sedan förra gången och dela tips och idéer.

Så tack goodpr och alla tjejer för en kanonfin kväll! Och visst var det svarta toalettpappret lite spejsat? Jag säger då bara.