6 SNABBA MED CECILIA SAHLIN – THE BODY SHOPS VD I SVERIGE OCH DANMARK

Cecilia-Sahlin

  • Med årets försäljning av julpaket samarbetar ni med organisationen War Child. Vilka faktorer avgör valet av organisation i juletider? Vi strävar alltid efter att göra en positiv skillnad i människors liv och ser julen som ett perfekt tillfälle att göra extra mycket av det. Under julen är människor benägna att tänka lite extra på de som inte har det lika bra som en själv och just barn ligger extra varmt om hjärtat för de flesta under just julen. För att göra en så stor skillnad som möjligt vill vi fokusera på en global organisation som alla länder, där The Body Shop finns, kan vara med och stötta. Vår internationella värderingsdirektör, Chris Davies, har efter noggrant arbete och undersökande kommit fram till att War Child är den organisation som bäst passar in på våra kriterier för ett lyckosamt samarbete, som leder till en positiv skillnad i många barns liv, denna jul.
  • Genom åren har TBS lanserat en rad produkter som tagit marknaden med storm. Finns det någon produkt ni vill säga är ikonisk för märket? Våra Body butter är helt klart vår mest ikoniska produkt och som The Body Shop var de första med att lansera.
  • Av de produkter som tagits ur sortimentet, finns det någon du gärna velat återse i produkthyllorna?  Det finns en hel del härliga produkter som kommit och gått under åren men den som jag tror varit mest saknas av våra kunder när den försvann var Carrot Moisture Cream eller Morotskräm som våra kunder kallade den.
  • Om du fick välja ut en enda produkt ur sortimentet, vilken hade det varit?  Åh så svårt att bara välja en produkt! Jag måste nog säga Shea Whip Lotion, en underbar hudlotion med en magisk konsistens och ljuvlig doft.
  • The Body Shop är ett av många storsäljande, och ledande, märken på marknaden. Vad är det som gör att TBS skiljer sig från mängden och gör det så framgångsrikt?  Våra värderingar är det som gör oss unika. Vi har fantastiska produkter men hur vi genom vårt Communiy Fair Trade program får fram de allra bästa råvaror samtidigt som vi gör en skillnad för hundratusentals människor runt om i världen tillsammans med vårt engagemang och kampanjande för olika frågor såsom djurförsök, mänskliga rättigheter mm är det som gör oss unik. Som kund ska man kunna känna att man gör en skillnad genom att köpa produkter hos The Body Shop.
  • The Body Shop etableras, utvecklas och växer för varje säsong. Hur ser framtiden ut? Vi söker hela tiden nya möjligheter att utveckla varumärket och innan året är slut har vi hunnit öppna 4 nya butiker i Sverige.

 

Ett stort tack till Cecilia som ställde upp på att svara på mina frågor!